4 Bechen met reiskriebels

Thaie tour - Tree Tops

Kan het nog mooier? Het is zonnig, warm en we dobberen op een rubberen band in een rivier vol stroomversnellingen door de jungle van Khao Sok National Park tussen hoge kalksteenrotsen door. Boven ons hoofd springen de apen van tak tot tak om de rivier over te steken.  Vanochtend nog riep Jorgen dat wij weer iets verkeerd doen. We stapten namelijk met zo'n 50 andere westerlingen uit de nachttrein. 46 liepen naar de bus richting tropisch eiland Koh Samui, 4 naar Khao Sok. Wij dus. Maar nu we hier dobberen weten we dat we een goede keus gemaakt hebben. Na het tuben krijgen we nog lokale beesten te zien: vliegende slamanders en apen bij de tempel die heel brutaal eten en drinken komen halen bij je. Ergens bij een uitzichtpunt wordt ons op een soort kruidje roer me niet gewezen. Een plant dat in elkaar krimpt bij het aanraken van zijn blaadjes. We keren terug naar onze boomhut, want daar slapen we vannacht. In een heuze hut gebouwd boven in het bladerdek om een stam heen. Na flink klimmen sta je in de kamer, deze is in tegenstelling tot wij dachten nog heel luxe met warm water. Wel stikt het hier van de reptielen en insecten. Dus goed bedekt aankleden. De receptie van de boomhutten is aan alle kanten open waardoor er continu vleermuizen in en uitvliegen. Tegen het hoge plafond hangen al hun nesten. 's Avonds als je toch al weinig ziet is het best eng als er zo'n beest vlak langs je hoofd scheert. De weg naar Khao Sok vanuit Dolphin Bay was lang. Gisteravond om half twaalf konden we pas met de nachttrein mee, deze was wel weer erg luxe met brede bedden in 2 tweepersoonscoupees met een verbindingsdeur. Om 7 uur zouden we aankomen, maar het werd twee en een half uur later. Onze bus naar Khao Sok vertrekt al om 8 uur maar met een telefoontje naar de lokale agent zorgen we er voor dat hij op ons blijft wachten. We blijken dan ook zijn enige gasten te zijn. We stappen in de achterbak van de pickup truck. De kinderen nestelen zich tegen de rugzakken en we laten ons in twee uur met de wind in onze haren rijden naar het nationaal park. De ochtend in de jungle is mistig, we maken ons op voor de trip naar de bamboevlotten op het meer, 2 uur varen hier vandaan. Daar zullen we drie dagen afgesneden zijn van gas, licht en water. Dus even geen updates van onze reis.